MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 6 april 2010

Handlat

I dag bar det iväg till Ikea.
Lämnade dottern på dagis, hem och kollade Ikeas hemsida så att det skulle finnas hemma.
Sen bar det iväg mot Helsingborg.
Jag och de andra pensionärerna var där när det öppnade kl 10. Haha!
In och letade reda på vad jag skulle ha.
Nu kan det tilläggas att det är ett tag sen jag handlade möbler på Ikea.
När jag hittat vad jag skulle ha stod där finns på varuutlämningen kontakta personalen.
Så det gjordes och där fick man reservera vad man skulle ha och sen fick man hämta sakerna på Berga som ligger närmre stan.
Tur man fick en karta med sig.
Betala och ut i bilen och iväg, det är ju inte så långt men allt är ju mycket lättare när det varit som förut att man hämtade det på varuhuset så man slapp köra iväg igen.
Men till Berga bar det och in genom den röda porten som det stod på kvittot.
Man lämnade bara fram kvittot och sen kom alla sakerna färdiga på en vagn, det var ju smidigt.
När bilen var lastad fick man bege sig tillbaka till Väla igen.

Skulle bara ha lite gips för att kunna göra en avgjutning av magen, men jag passade på att käka lunch på Graffiti när jag ändå var där.
Graffiti finns ju inte på denna sidan Hallandsåsen, konstigt.

Gick en runda på Väla innan jag åt, det är då de växer fram de små hornen och köpdjävulen kryper fram.

Oooohhhh vad man skulle vilja handla, gick förbi en affär som jag inte sett innan med en massa skålar, burkar och annat pynt till köket. VILL HA!!!!!
Nä det var bäst att inte gå in för jag hade nog aldrig kommit ut utan något och det gick pengar så det räckte på Ikea.
Men jag var tvungen att gå där förbi igen när jag ätit på väg ut till bilen.
Långa blickar kastades mot affären men jag lyckades ännu en gång motstå rösten som viskade i örat att du kan väl gå in en liten runda och titta.

På vägen hem stannade jag till på K-rauta, skulle ja en sandlåda till dottern, men den var slut som vanligt när man ska ha något. Därför måste jag bege mig till K-rauta i Halmstad som ligger på andra sidan stan. Phu det är så jobbigt att ta sig dit därför är man aldrig där. Men jag får väl samla kraft och ork några dagar och sen köra dit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar