MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 12 april 2010

Hur svårt ska det var?

Ja tiden den går fort, och dotterns rum börjar bli klart, ska bli så skönt när det är färdigt, förhoppningsvis innan babyn kommer.

I helgen sattes lister upp och möblerna jag köpt byggdes.
Nu ska vi bara bestämma var byrån ska stå så den kan skruvas fast i väggen och sen ska sängen målas, gardiner och koja sys.
Oj det blev visst en del när man radar upp det.
Jaja får väl ta en sak i taget.

I dag skulle jag montera upp taklampan när dottern är på dagis. Kan ju inte vara så svårt kan man tycka.
NEJ då inte svårt alls.
Bröt strömmen och upp. Skruvade fast hållaren i taket, kopplade in sladdarna i lampan som sen bara skulle kopplas in i sockerbiten i lampkontaken.
Ja det gjordes, så nöjd man blev. Fin fint, gick ner och slog på strömmen.
Upp och trycker på strömbrytaren, och lampan lyser INTE!!!! VAAAAAAAA!!!!
Nehe ner igen bröt strömmen, provade koppla om sladdarna, ner igen strömmen på och den funkar fortfarande inte.
Va fan?????

Skiter i det, när strömmen ändå var bruten tänkte jag byta lampan i tvättstugan också, samma historia. VVVAAAAA?????????
Hur jävla svårt ska det vara, det är två kablar som ska in i två uttag i lampan och varför fungerar det då inte.
Nu skiter jag i det, maken ringde och jag sa som det var att nu har vi inget ljus varesig där uppe i nya rummet eller i tvättstugan.
Nehe sa han lugnt, jag ska titta när jag kommer hem annars får vi väl ringa efter någon som kan kolla på det.
Jag menar bara att man ska väl kunna byta en j***a taklampa utan att be om hjälp men tydligen inte i detta huset.

Ja jag vet jag är inte elektriker men en lampa ska man väl klara av att byta utan att vara det.

Vi får väl se hur det går. Fortsättning följer..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar