MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 19 april 2010

Hon måste vara hungrig

Två katter har jag, en lat honkatt som bara vill ligga inne i soffan dygnet runt, hon orkar knappt gå ut och kissa utan vill gärna gå på låda.
Sen har vi en hankatt också som inte riktigt har fattat att han varit kastrerad sen 12 v ålder. Han har hur stort revir som helst.

Han kommer in ibland på dagen och vilar lite, gärna en stund på kvällen och då ska det trampas, upp i soffan, sen vill han gärna ligga uppe på min mage. Och sen ska det trampas.
Han trycker ner nosen i filten och sen trampar han som en galning. Man kan se hur han har dreglat på filten när han är färdig.
Undrar om det kan vara något hormonellt. Han betedde sig på samma sätt när jag var gravid förra gången.
Är jag inte gravid så nöjer han sig med att ligga på en filt i soffan och bara sova.

Men en riktig jagare är han.
De har en kattlucka som går in i vår tvättstuga så in dit kommer de men inte längre om jag inte släpper in dem.
Nästan varje morgon möts man av en ny fångst när man öppnar för dem.
Oftast en liten mus, eller bara gallan av en mus. Han brukar äta upp det mesta.

Ja jag vet att jag säger han, för det är han som fångar hon är så lat så hon orkar inte, ibland fångar han till henne och ger henne den medan den fortfarande lever men inte ens det tycker hon är roligt.

Men denna morgon, gick upp hyfsat tidigt, tänkte duscha i lugn och ro innan dottern vaknade och ska till dagis.
Så upp, in i duschen och klä på sig sen var det tid att släppa in katterna för att de skulle få mat.
Öppnar dörren och vad ser man där???????
Jo en stor fet RÅTTA!!!! Som inte har något huvud och gallan ligger en bit bort.
BLLÄÄÄÄ!!!!!!!
Fy vad äckligt!!!!!!
Vad gör jag då, jo, man kan ju ta den i svansen och slänga ut den men jag tycker det är så äckligt, att jag stängde dörren igen. Den får ligga där tills maken kommer hem så får han ta den.

Har läst att katten fångar mat till sina ägare för att de tror att vi inte kan själv.
Han måste tro att jag är hungrig när jag får en mus nästan varje dag och nu en stor fet råtta.
Hade varit bättre om han hade tagit sorkarna och mullvadarna i trädgården.
Men man får väl vara tacksam för det lilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar