MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 5 april 2010

Påsk

Jaha nu har det varit påsk med allt vad det innebär.
Flyga och fara fram och tillbaka för att hälsa på släkten.
Vi började Fredagen i Falkenberg hos svärfar med familj.
Makens ena styvbroder tillika dotterns fadder som vi inte träffar så ofta var hemma.
Mycket trevligt att se honom igen. Han har alltid humöret uppe.

Lördagen lade vi golv på dotterns nya rum och som alltid när vi ska göra något så håller det på att sluta i skilsmässa
Vi kan bara inte tänka på samma sätt.
Men vi kommer alltid fram till samma resultat i slutet, men det är jobbigt innan vi kommer dit. Nu är det bara sista raden golv kvar sen är det klart.

På söndagen skulle vi hem till mina föräldrar i Ljungbyhed för lilla mamma fyllde år, jag hade tänkt att vi skulle ta en sväng om Ikea på vägen ner.
Så att jag kunde få hjälp av maken att bära.
Det ska handlas möbler till dotterns rum, men jag fick ett infall på morgonen om att gå in på Ikeas hemsida och titta innan vi åkte och tur var väl det, för det vi skulle ha hade de inte hemma.
Jag känner mig själv och jag hade blivit skit sur om vi kört dit och det vi skulle ha inte funnits. Sen hade hela dagen varit förstörd.

I dag har vi varit i Skene och hälsat på makens styvfars syster med familj, lika trevligt som alltid.

Helgen har varit lång och jag har haft förfärliga sammandragningar i magen. Var lite tveksam om jag skulle följa med i dag. Men jag har ju inte mindre ont för att jag är hemma.

I morgon är det tillbaka till vanliga rutiner och dottern ska till dagis, så då får jag en chans att vila lite.
Men jag hittar säkert på något som jag bara måste göra i stället för att vila.

Barnmorskan frågade mig på besöket förra veckan om jag vilade, jag skrattade lite och hon sa.
Ja, jag vet att du inte gör det men jag måste fråga.
Sen fick jag lite skäll om att jag måste vila och tänka på mig själv.
HAHA! Ja det är jävligt lätt när man har en trotsig 2 åring som ska roas hela tiden, plus att man håller på att renovera hennes rum som måste bli klart innan barnet kommer annars kommer det aldrig bli klart.
Men när rummet väl är klart då ska jag vila. Jag lovar (korsar fingrarna).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar