MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 8 augusti 2011

Det där med mat!

Så var det det där med maten!!!
Phu det börjar bli jobbigt!!

Lilla tjejen har ju en mjölkprotein och sojaprotein allergi.
Och det har gått bra, är ju van vid det från den stora.

Men nu börjar det bli lite jobbigt!!!
Hon ska ha ALLT som vi äter, kan inte ens smyga in en liten choklad bit förränns hon kommer och börjar vråla och peka.

Hon vill ju ha!!!!

Ja, vad ska man göra får snart sluta köpa hem sådant som hon inte kan äta för det är ju synd om henne.

Hade jag bara inte varit så förbannat trött så skulle jag provat och provocera henne med soja för det har vi aldrig gjort, den stora tålde det inte så därför har jag inte gett henne det heller.

Tål man sojan så underlättar det, finns så mycket mer att äta då så då kan till och med vi äta det.

Men om jag bara ska äta havrebaserat hela dagarna orkar jag inte, för det första är det förfärligt äckligt sen finns det inte så mycket alternativ.

Ja vi får väl se hur det går men det här vrålandet så fort någon äter något annat driver mig till vansinne.

Får väl se hur det kommer att gå när hon börjar på dagis, men maten ser nog någorlunda lika ut där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar