MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 9 augusti 2011

Regn!

Till slut kom jag iväg för att hämta dottern.
Lämnade ett soligt hem för att möta ett regnigt och vått dagis.

Konstigt det här vädret, man kunde tydligt se kanten var regnet började när jag körde dit, just då var det uppehåll, men man såg att vägen var våt med start ca 1 km ifrån dagis.

Jag har ca 5 km till dagis.

Innan vi kom ifrån dagis (barnen skulle tvunget leka lite innan vi åkte) så började det regna igen det verkligen vräkte ner.

Vi väntade ett tag men det såg inte ut att lätta så det var att springa till bilen.
Barnen bryr ju inte sig att de blir våta på samma sätt som vi vuxna.
Man kände hur det vräkte ner på ryggen när jag satte fast barnen i bilen, de tyckte det var kanon kul när jag skrek och skrattade för jag blev så våt.

Så äntligen in i bilen och iväg, när jag kom ner till byn som vi bor i så slutade och här hade det inte regnat alls!!
Konstigt, jag sa till barnen att vi får skynda oss in innan regnet kommer hit men här kom bara några droppar, marken blev knappt våt.

Det är lite kul hur man kan se vädret variera vara på en sån kort sträcka.

Men nu är vi hemma och de våta kläderna hänger på tork.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar