MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 3 augusti 2011

Findus och Pettson!


I måndags begav jag och flickorna oss iväg på en utflykt.

Det var ju sista dagen innan allt skulle tillbaka till sina vanliga rutiner med dagis osv.

Så vi begav oss till Hembygdsparken i Ängelholm för att hälsa på Findus och Pettson!!





Barnen tyckte det skulle bli spännande, först fick vi gå på penga jakt eftersom jag som vanligt inte hade kontanter med.
Fick gå och köpa vars en glass till barnen för att få ut lite kontanter sen så fick vi gå in och leta upp en plats.









Det enda som var synd var att precis när det skulle börja så öppnade himlen sig och regnet forsade.

Men som tur var hade denna mamman tittat på SMHI innan vi åkte så jag hade regnkläder med.

Så på med regnställ på barnen och regnjacka till mig.
Hur tänkte jag där att bara ta regnjacka till mig?
Inte så smart kan säga att efter de skyfallen så var jag inte så torr om shortsen!!

Haha!
Men vad gör det, det torkar ju igen.

Så när alla i publiken fått på sig regnkläder och lite tak letats fram till de som inte hade några så var det äntligen tid.

Pettson och Findus skulle tälta och fiska. Pettson skulle fånga gammelgäddan och då blev Julie rädd och ville åka hem.
Men efter en stund lugnade hon sig igen.
Man kan ju inte åka hem mitt i föreställningen och vi som hade åkt så långt.

De gillade glassen som de fick man måste ju få äta glass när det är semester.
Enda problemet var ju att de inte hade någon mjölkfri glass på stället, det var Ängelholms glass och de hade nog inte det så den lilla fick en is glass.





Findus och Pettson var snälla och bjöd på godis efter föreställningen.

Allt gick bra förutom när vi skulle gå och kissa innan det började, vi trängde in oss vagn och barn och allt och då säger den stora, jag vill inte kissa här det luktar!!

VA??

Ja, jag vill inte kissa här det luktar mamma.


Jaha, vad gör man då?
Hon kan ju inte hålla sig hur länge som helst så då var vi tvungna att ta på en blöja jag vill ju inte sitta där och hon kissar ner sig mitt i föreställningen.

Så det löste ju sig bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar