MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 25 augusti 2011

Inskolning dag 3!

I dag var det tid att bege sig till dagis igen.
Inskolning dag 3 för lill hönan!

Jag hade i ett svagt ögonblick lovat den stora att vi skulle cykla om det inte regnade.
Måste varit innan det fruktansvärda box passet jag körde i går kväll.
Haft sån fruktansvärd värk i min högra höft i natt, efter det passet.
Så jag ångrade mig lite men sagt är sagt.

Så det var kläder och hjälmar på och spänna fast dem i cykelkärran och vad händer då?
Jo det börjar regna!!!
Vad gör man?
Jag kan ju inte säga till dem då att vi får köra bil de hade ju gått upp i molekyler, så det var regnskyddet på och iväg.

Redan när jag kom utanför uppfarten kände jag detta blir inte bra, benen var som betong!!
Herre gud vad det var jobbigt.
Inte lätt att trampa på med två betongblock till ben och det underlättar ju inte att det är uppförsbacke nästan hela vägen dit, men det är ju BARA 5,5km enkel väg!
Så det var bara att trampa på.

När jag har en liten bit kvar så brukar jag få en sån förfärlig mjölksyra att jag måste gå och varje dag frågar den stora:
-Varför går du mamma? Är det jobbigt?
Man har lust att VRÅLA:
-FÖR ATT DET ÄR JÄVLIGT JOBBIGT DU KAN CYKLA SJÄLV OM DU VILL!!!!
Men det kan man ju inte göra så man säger lugnt att det är lite tungt för mammas ben så vi får gå lite ska snart cykla igen.

Jag undra ibland vad folk som bor där tänker, se där kommer hon igen men hon cyklar ju aldrig.
Haha!

Jaja fram kom vi.
Och jag hade redan bestämt mig att det bara blev en vända i dag tror inte det är bra för mina stackars ben om jag hade cyklat två varv.

Inskolningen går bra och dottern är mycket nöjd, förutom att hon inte vill följa med hem.
Men det är väl bättre det är på det hållet än att hon inte vill stanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar