MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 8 augusti 2011

Lugnt!

Ja här händer inte så mycket, maken har jobbat i helgen och i lördags var vi ute och grejade i trädgården.

Sen på eftermiddagen lastade vi barnen i cykelkärran och begav oss till godis på landet.
Vi genade över åkrarna, ja, alltså där finns en väg men man får inte köra bil där men cykla var kanon.

Det tog nog inte mer än 10 minuter sen var vi där.

Köpte lite godis och sen cykla hem igen.
En lagom utflykt.

I går gjorde vi inte så mycket, jag gick och la mig en stund när maken kommit hem sov någon timme men inte hjälper det är lika trött ändå.

I natt gick jag upp med den lilla för hon hade bajsat när jag stod där nere i badrummet kände jag hur det började susa i öronen, ni vet det är så det känns precis innan man svimmar.
Fick sätta ner lillan på golvet, och stoppa huvudet mellan benen.

Usch måste ha ett förfärligt lågt blodtryck, känner ofta av att det sjunker, får väl testa det när jag kommer tillbaka till jobbet.

Det är lite lugnare här hemma nu, visst är den lilla gnällig men inte alls lika mycket nu, kan vara för att hon kan ta sig fram själv som hon är lite nöjdare.

Men hon har ett förfärligt humör, blir helt rasande när det är något som inte går som hon vill.
Kan kanske vara för att hon inte kan säga vad det är hon vill.

Det är inte många ord hon säger, mamma, pappa, mjao, bapp, oj och wauw.
Haha!

Men hon impade på maken i går när han frågade om de skulle byta blöja och hon skakade på huvudet.
Haha!!!
Såg rätt roligt ut!

Hon äter ju själv nu också, fy vad tiden går fort.
I går åt vi ris det är dock inte så lätt att äta själv så här var ris överallt.

Sen har hon börjat med den fula ovanan att när hon inte vill ha mer så vänder hon upp och ner på talriken så det blir lite mer mat ÖVER ALLT!!!
Så får man vara snabb så man hinner stoppa henne innan hon hinner slänga ner allt för mycket.

Pott träningen av den stora går bra, händer bara någon olycka i bland och då är det när hon leker och inte har tid att känna efter.

Blöjan tar vi fortfarande på när hon ska bajsa men det tycker jag är helt ok.

Nu har vi en skön vecka framför oss, inte så mycket bokat, en fika i dag och en på torsdag lite lagom.

I förmiddag var vi på apoteket och hämtade mat till den lilla och då fick vi göra det obligatoriska stoppet vid fontänen det glömmer de inte.

När man säger att man ska till apoteket så säger den stora då ska vi kolla på vattnet.

Så det fick vi ju göra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar