MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 24 oktober 2012

Barnmorske besök!

I dag var det tid för barnmorske besök.

Väga, p-glucos och hb prov innan jag fick komma in.

Hb hade dock sjunkit från att ha varit 137 vid inskrivningen till att nu i v.29 vara 115!
Trots att jag äter järntabletter dagligen.
Inte konstigt man är trött kanske.

Jag fick rådet att prova äta två tabletter tre dagar i veckan och se om det hjälper.
Ja, om magen klarade av det annars fick det vara.

Blodtrycket var 115/60 så det var ju bra och ingen risk för havandeskaps förgiftning i nuläget.

Sen var det dax att mäta magen och den växte som den skulle den med.
Men när det var tid att lyssna på hjärtljuden så blev det som förra gången att hon inte hittar dem med dopplern utan hon får plocka fram ultraljudsapparaten.

Och där låg den lill* med huvudet nedåt redan, men det var ok.
Troligen är det så att moderkakan är så tjock och ligger mitt för där hon lyssnar det är därför hon inte kan höra igenom den.

Men ett litet hjärta som pickade i 135.

Det ska bli så spännande att se vad detta lilla knyte är för något.

Nästa besök blev om tre veckor eftersom jag har rätt mycket sammandragningar, så vill hon se att det inte blev värre.

Men hon sa att v 29 var ett delmål, skulle den komma nu så klarar den sig bra, nästa delmål är v 32 som är vid nästa besök, då var lungorna så pass utvecklade att det inte var någon fara för deras skull.
Hon sa att om något sen skulle hända efter v 34 så gör de inget för att försöka stoppa förlossningen utan då får barnet komma.

Vi får väl se när denna lilla behagar titta ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar