MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 10 oktober 2012

Jagare!

Vi har en katt som är en riktig jagare.

Ja, han fångar något varje dag ibland flera saker per dag.

Det är ju jätte bra, tänk så mycket möss här hade varit om han inte hade fångat dem.

Ända problemet är att han dödar inte alla, det händer rätt ofta på sista tiden att där sitter en liten söt mus ute där de har sin sovplats.
Det hände senast i dag!
Jag skulle ut och hämta något som jag i nuläget inte kommer ihåg vad det var, men jag tyckte jag skymtade något som sprang.
Och när jag tittade vid en "elvinda" som vi har stående på golvet så satt den stackaren där.

Fy FAN!!!!
Snabba är de med.

Jag försökte först fånga den på sopskyffeln för jag tänkte jag skulle vara snäll och släppa ut den, då sprang den ju hur fort som helst bakom några andra saker.
Jag gav ifrån mig ett illvrål!!!

Den stora dottern som stod och tittade på undrade om jag blev rädd?
Ja, det blev jag ju.

Sen sprang den in bakom en stor verktygslåda i trä som vi har där ute så jag blev av med den.

Jag laddade musfällorna och ringde maken och sa att han får ta den när han kommer hem!

Sen gick jag ut igen och försökte ladda luftpistolen, men den ville inte som jag ville.

Men då såg jag den, i en pappers rulle, en sån stor rulle som man har när man ska måla och täcka golvet med!
Där inne satt den, den lille stackaren.
Säkert hur rädd som helst!

Men jag tog en slägga och släppte där huvudet var och då dog den.

Sen fick man ju plocka upp den och slänga ut den!

VARFÖR ska han ta in dem, levande!!!
Jag trodde man hade katter till att döda mössen.
Men han får kanske för mycket mat!

Men nu har jag i alla fall, laddat två stycken musfällor och ställt ut dem där ute, hoppas bara katterna låter dem vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar