MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

lördag 13 oktober 2012

Sjuk make!

Natten till i torsdags vaknade jag av att maken sprang upp ur sängen.
Jag funderade på vad det var om han mådde dåligt på något sätt.

Han sprang ner in i badrummet ut och in i pannrummet.

Sen kom han upp igen.

Så säger han, jag tycker här är jätte kallt så jag har klätt på mig och ökade värmen!

Va?

Ja, jag fryser.

Du har inte funderat på om du är sjuk då för här är inte särskilt kallt.
Vi andra fryser inte och kommer bli jätte varma om du skruvar upp värmen.

Så jag fick gå upp och hämta tempen, jodå såatthansa 38,5 hade han då.

Så han fick snällt stanna hemma från jobbet.
Men tyvärr fick han gå upp och köra barnen till dagis eftersom jag kör hemifrån kl 06 och där är inte öppet då.

Han fick vara hemma igår också, han mådde bra i torsdags kväll och sa att jag kan nog jobba i morgon, men så frågade jag honom när han tog Panodil och Ipren sist och det var ju bara typ 2 timmar sen så då är det inte så konstigt att han mådde bra.

Låt bli och ta tablett nu då så får vi se hur du mår i morgon bitti.

Och visst när jag ringde hem framåt middag så hade han haft feber på morgonen.
Så han fick snällt stanna hemma då också.

I dag är han bättre och det är ju skönt.
Hoppas bara han inte smittat ner oss andra.
Jag orkar inte vara sjuk nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar