MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 18 juli 2011

Liten sak för oss, STOR sak för tjejen!

I går var det tänkt att vi skulle åka till barnens farfar med fru.
Den stora dottern var eld och lågor, hon gillar sin farfar.
Fast de träffas allt för sällan.

Hon väntade och längtade.
Sen ringde de och sa att de kunde komma hit i stället för de skulle köra och hälsa på det nya barnbarnet som kommit i Lördags kväll.

Stort STORT GRATTIS till Lena och Karl!

Det var ju lite svårt att ta in för dottern för först skulle vi ju åka när vi ätit Lunch och sen hade vi ju ätit och vi åkte ju inte.
Så hon frågade och man försöker förklara.

Jo att de skulle komma hit förstod hon men sen har hon lite svårt att förstå det där med tiden.

Så hon satte sig i soffan och tittade ut genom fönstret och sa.
Jag ska sitta här så jag ser när de kommer.

När man då försöker förklara att det dröjer jätte länge så blev hon ju ledsen, hon vill ju att allt ska ske NU!

Jag ska måla en teckning till farfar sa hon, så det gjorde hon.

När han sen ÄNTLIGEN kom så blev hon så glad och drog igång på alla cylindrarna och då går det ju som det brukar.

Hon trillar och slår sig!

Men efter lite tröst och kramar så var hon igång igen.

Sen lekte hon länge med farfar.
"Farmor" Yvonne plockade lite vinbär och ska koka saft till oss, det tackar vi för!

Sen var det ju tid för dem att åka hem och barnen skulle gå i säng.

Den lilla gick ju bra men när jag och den stora skulle gå upp så tittade hon ut i hallen och såg den!!

FARFAR GLÖMDE TECKNINGEN!!!!

Hela hennes värd rasade.

Usch, stackars barn så ledsen hon blev.

Tänk en sån sak betyder inte så mycket för oss, visst är det kul att få en bild men man tänker inte på det när man glömmer det, men för henne betydde det ALLT just då!!

Men vi kom på en plan så att farfar ska få den ändå.

Så när hon lugnat sig och jag berättat vad vi kunde göra med den så somnade hon äntligen.

Den lilla somnade inte förrän 19,30 i går så man trodde ju kanske att hon skulle sova lite i dag.
Men det ska man inte tro för så blir det aldrig.
Så 06,30 var det dax att gå upp!!

Jag känner mig helt urlakad på energi, herre hur ska det gå när jag ska börja jobba.

Maken hade verkligen behövt vara ledig lite mer så man kunde få vila lite.

Jaja sova får man väl göra när man blir gammal.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar