MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 6 juli 2011

Tandläkare

I dag var det dax.
Tandläkaren med den stora.
07.40 rolig tid också.
Jag var rädd att hon skulle totalvägra att öppna munnen.

Men det gick ok.
Man fick inte träffa någon tandläkare utan det var en tandsköterska.

Man skulle inte ge barnen godis, de skulle inte dricka saft, en vuxen borstar tänderna och inget att äta eller dricka efter det och så skulle de absolut inte suga på napp.

Vad ska man göra åt det här nappsugandet då?
Har ju provat men hon sörjer ju något fruktansvärt.
Då anser jag att hon inte är redo för det.
Lämna den till tomten eller någon sa tandsköterskan, det går inte sa jag då.
Vi rekommenderar att man slutar när man är tre sa hon, ja vi satsar på 4 år svarade jag.

Hon har ju aldrig den när vi är iväg någon stans, hon har den när hon sover eller ligger i soffan och kollar på film.

Jag tror att tar jag den så kommer hon ta lillasysters.

Jaja, det löser sig nog!

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar