MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 25 juli 2011

Potträning!

Här pågår potträning på hög nivå.
I fredags tog jag blöjan från den stora dottern, så sa jag att du kan ju ha trosor på.
Först blev hon lite tveksam, tänk om jag kissar?
Det gör inget då torkar vi upp det och tar på torra kläder, det är sånt som händer med det är inte farligt, försökte jag förklara.

Sagt och gjort så trosor blev det!

Mattan under soffbordet rullades bort, plastad frotté i soffan där hon brukar sitta, sen så var det klart.

I fredags hände en lite olycka när hon lekte men det kom inte så mycket så vi sprang in på toa så kissade hon färdigt på pottan.

I Lördags fick jag övertala henne lite att hon skulle ha trosorna på men det gick till slut.
Jag tror att det är för att hon är rädd att hon ska kissa på sig, men det har gått hur bra som helst!!
En liten olycka i lördags också men vad gör det, hon är ju väldigt duktig!!

Så i går hade hon inte heller blöja hon åkte till Falkenberg som är en bilresa på drygt en timme.
Jag klädde in bilstolen i ett skötbords underlägg och så fick hon sitta så hon hade en blöja utanpå byxorna fall i fall hon skulle somna och råka kissa i sömnen.

Enda problemet är ju att hon inte ville bajsa, ursäkta men så är det ju.
Hon höll sig hela lördagen och nästan hela söndagen, så i går kväll när vi var hos farfar och Yvonne och ätit middag så började hon fisa, och en fis sa hon.

Jag frågade om hon behövde bajsa, NEJ så hon då.
Till slut fick jag övertala henne att vi skulle ta på en blöja för det ville hon ju inte nu när hon hade varit utan. Men hon gick med på det efter ett tag.

10 minuter senare kom hon och sa:
-Mamma jag har bajsat!!

Så det får kanske bli så att hon får ha böja på sig när det är tid att bajsa, hon har ju inte riktigt tid att sitta på pottan eller toa tills hon har bajsat färdigt, hon är rädd att hon ska missa något.
Man märker det när hon ska kissa att hon har knappt tid hon tror det ska hända något undertiden så man får skynda sig.

Så det där med bajseriet får väl komma sen, det lär hon sig väl så småningom också.
Det finns ju de barn som har blöja när de bajsar rätt länge, men vi har kommit en bra bit på vägen.

Nästan helt blöjfri på tre dagar inte illa.

1 kommentar: