MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

lördag 2 juli 2011

Sova på konstiga ställen!

Min stora dotter har den sista veckan fått en konstig men lite rolig ovana!
Hon går och lägger sig och sover på konstiga ställen på kvällen.
Smyger upp ur sängen och lägger sig någon annan stans!

Vi lägger henne som vanligt och sen är vi vana vid att hon springer i trappan ett par gånger innan hon somnar, eller så sätter hon sig i trappan hissar ner snutten mellan spjälorna så syns den till soffan. Då vet hon att vi kommer.

Men det började i tisdags.
Vi la henne och sen hände inte mer, jag gick upp för att stoppa om den lilla och när jag var på väg ner för trappan ser jag något på golvet utanför vårt sovrum.
Tänkte för mig själv, vad är det för nalle hon har lagt där?
Sen ser jag två ben.
Då är det dottern som lagt sig på golvet utanför vårt sovrum och somnat där.
Så det var bara att bära in henne i sin egen säng.

I onsdags var det samma historia fast hon kröp ner under täcket i makens säng.
Måste ha varit varmt eftersom det var typ 27 grader ute.

I torsdags hittade vi henne i min säng jag bar tillbaka henne men på natten vaknade jag och då låg hon på golvet nedanför min säng och sov.

Undrar om hon inte tycker det är hårt att ligga på golvet och sova.

I går låg hon också i min säng.
Men i natt låg hon först på hallgolvet sen vaknade jag av att hon stod typ 10 cm från mitt ansikte, hon vara står där och tittar.
Jag frågade då om hon skulle sova hos mig och det skulle hon ju.
Så det fick hon göra en timme eller två sen bar jag in henne till sin egen säng igen.

Jag vet inte varför hon har börjat med sånt här, har hon aldrig gjort innan.

I bland om nätterna kan jag vakna av att hon snyftar tittar då ut i hallen mot barnens sovrum och då står hon där.
Hon bara står där och stirrar, rör sig inte.
När det är natt och mörkt så får man nästan rysningar för då ser hon ut som tvillingarna i The shining!!!!
Iiii.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar