MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 5 december 2012

Barnmorske besök!

I går var dagis stängt och det var tid för mig att åka till barnmorskan.
Jag körde och lämnade barnen hos fina familjen Grave, som ställde upp och passade dem den stunden jag var iväg.

Det är ju massor av snö så de kan vara ute och leka så det är lite lättare då.

Så jag begav mig mot barnmorskan.

Magen hade växt denna gången.
Blodtrycket var bara bra 120/60 kan ju inte bli bättre.
Blodvärdet hade stigit till 134 så det är ju lika bra som jag har när jag inte är gravid.
Blodsockret var 5,7.
Så allt var bra.

Hon gjorde även ultraljud för att se hur den lill* ligger, den ligger som den ska med huvudet långt ner.

Vi pratade även om min foglossning, hon sa att man kan äta fulldos Panodil och om det inte hjälper så kan man ta Panocord till natten.
Så när jag körde där ifrån så ringde jag till min vårdcentral och fick utskrivet Panocord.

Får väl se om jag vågar prova dem.

På eftermiddagen begav vi oss mot Maxi, den lilla dottern behövde en ny overall, hon tycker den andra är för liten.
Så det fick det bli, passade på att köpa lite fler julklappar när jag var iväg också.
Tror jag börjar bli rätt färdig nu.
Har lite små paket kvar att köpa, vi ska ha julklappsspel och det har jag inte köpt till, men får väl fixa det snart. Annars är det nog klart.

I går kväll provade jag TENS apparaten för första gången denna graviditeten, satte den på mina ömma fogar bak i bäckenet, la mig i soffan för vi skulle titta på TV.
Men jag somnade nästan direkt.

Den gjorde verkligen nytta, får nog bli lite sånt om kvällarna så kan kan slappna av innan jag går och lägger mig.

Ha det så gött i snön.

Ska röja lite i huset, det kommer en städ firma hit och storstädar till mig i morgon, ska bli SÅ skönt att få det gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar