MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 19 december 2012

Vad säger man?!

Ja, vad säger man?!

Maken kommer hem och säger att han kanske ska vara hemma lite med denna lill* som vi väntar.
De ska strukturera om på hans jobb, så det hade varit lägligt.

När då? undrar ju jag.
Ja, vi kanske börjar i Januari, eller till sommaren.

Vilket betyder att han kanske jobbar två dagar i veckan eller inget alls och då tycker han det hade varit bra om jag jobbat tre dagar eller fem.

Ja, du kan ju FET GLÖMMA att jag börjar jobba i Januari!
Jag får ju hämta mig från förlossning och så först.
Sen får vi se hur det går med amningen, om jag kan amma så ska jag ju göra det och då brukar man göra det i ca 6 månader.

Så innan sommaren tänker jag inte börja.
Och vem F*N vill börja jobba mitt i sommaren?!

Men vad ska man göra, jag kan ju inte hindra honom att vara hemma, jag bara undrar om han insett att här är två barn till som inte heller kommer vara på dagis på hela sommaren.

Jag vet att det är bra om han är hemma, för barnen blir inte lika mammiga då, men att komma med detta tre veckor innan beräknad födelse är kanske att överdriva lite!


Vem vet, jag kanske börjar jobba med glädje om ett par månader!

Jag sa till honom, att jag tycker vi väntar och bestämmer något, vi kan väl vänta tills babyn har kommit i alla fall och sen får vi se hur allt går.
Det är lättare att diskutera då.

Men i vilket fall är Januari uteslutet!

Vi får väl fortsätta diskussionen senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar