MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 20 december 2012

LÅT MIG SOVA!

Att vara höggravid och det är tre dagar kvar till julafton är en pers kan jag säga!

Natten har varit lång, först kom manken hem nästan precis när jag krypt ner under täcket, låg först och kollade på TV men blev så trött så det var lika bra att gå och lägga sig.
Hade han kommit 10 minuter senare så hade jag sovit.

Men nu skulle det pratas lite och sen var man pigg igen.
Så då ligger man där och stirrar ut i mörkret.
kl 00 så vaknade den lilla, (jag hade ännu inte hunnit somna) då ville hon ha välling. Jag misstänkte detta redan på kvällen eftersom hon nästan inte åt någon middag.

Så upp och göra välling och sen i säng igen runt 00,30.
Vid två tiden kommer den stora och vill sova hos oss, det får hon ju.
Men så börjas det, hon drar och sliter i täcket, sparkas med benen och håller på.
Jag säger till henne att hon får sluta annars så får hon gå och lägga sig i sin egen säng.
Då blir hon ju ledsen så klart.

Vid 1 tiden väcker hon mig igen och säger:
-Mamma, det låter när du sover!
Hur glad blir man på en skala, sen håller hon på att väcka mig en gång i kvarten innan jag blir tokig och säger till henne.
-Ska du ligga här så får du lyssna på att jag låter så annars får du lägga dig i din egen säng.

Kl 02 väcks jag av maken för att jag snarkar igen!

Blir tokig!
Kan man få lov att sova någon jävla gång.

Så jag tar min kudde och mitt täcke och går ner och lägger mig på soffan, där är det ingen som hör att jag snarkar.

Hur lätt är det, man är kanon förkyld, stopp i näsan och höggravid.
Då är det inte så lätt att sova utan att snarka.

Sov på soffan till kl 06 då maken gick upp och den lilla vaknade igen och ville ha mer välling.
Så då gick jag upp och la mig i min egen säng.

I natt tänker jag parkera mig i soffan direkt i stället så är det ingen som hör mig så man kanske kan få sova mer än 4 timmar.
Annars pallar jag inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar