MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

söndag 2 december 2012

Mushelvete, psykbryt och pepparkaks bad!

Ja, i dag var det söndag och det skulle bakas pepparkakor med lattefamiljerna.
Vi skulle träffas kl 10, så det var att masa sig upp ur sängen i dag också.

Jag har inte sovit i natt för jag har haft förfärligt ont i mina fogar, kl 01,30 gav jag upp och gick upp och tittade på TV och åt havregryns gröt och knäckemacka. 
Man var ju inte jätte mätt efter den lilla biten pizza som man fick i går.
Men värken fortsatte, så jag var uppe till 04,30 då tog jag två Panodil och kröp ner i sängen igen.
Det är ju bara Panodil man kan äta när man är gravid och hur mycket hjälper det på en skala när man har riktigt ont.
Nä, just det inte mycket!

Sen var det snart dax att gå upp igen.
Det blev stressigt som vanligt på morgonen, fattar inte varför det alltid ska blir så!

Men strax innan vi skulle köra så bad jag maken att gå upp och hämta min svarta kofta som jag har på golvet i min garderob (jag har alla mina grav kläder på golvet så jag slipper leta igenom det andra varje gång).
Så säger han:
- Den kan du inte ha!
- Varför då? frågar jag som tror att han säger så för att han tycker att den är ful.

Så kommer han fram mot trappan och visar den.
Ett stort hål mitt bak på ryggen på koftan!
Där har varit en mus och ätit på mina kläder i min garderob.

Fy, fan!

Så jävla äckligt.

Då brast det för mig och jag började gråta, inte lätt när man är höggravid, trött efter en natt utan sömn och så en mus som förstört mina kläder.

Så vi blev ju sena igen, så klart!
Det tog ju ett tag för mig innan jag lugnat ner mig så vi kunde åka.

Men till slut kom vi iväg.

Det blev en trevlig dag med mycket pepparkaks bak, prat och god mat.
Vid 15 tiden begav vi oss hemåt.
Så här trött var den lilla när vi kom hem.
Man kunde ta henne och bara lägga över henne i vagnen utan problem, hon vaknade inte ens!
Det tar på ett litet barns krafter med en fullspäckad helg.


Så i kväll har jag fått sortera min garderob.
Där var en kjol också som den hade ätit på men det var uppe i linningen så det var inte så farligt, det går att nästa ihop igen.

Garderoben blev ju städa i alla fall, man får väl se det så!

Inga fler mus attacker nu tack!

1 kommentar:

  1. Men vännen förlåt som jag skrattade. Förbannade möss.. /A

    SvaraRadera