MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 27 december 2012

Han var här i år igen!

Vi firar oftast Julafton på lillejul alltså den 23:e.
Med min familj.
Det har vi gjort i många år och det är väl mest för att alla ska kunna träffas.

I år var vi här.
Vi brukar vara hon mina föräldrar men jag tycker det är jobbigt att åka bil, man kan ju varken sitta, ligga eller stå bekvämt längre.
Sitta i bilen i en timme då är mindre kul.
Så därför var vi här i stället.

Det var trevligt, varmrökt lax, potatis, romsås och tillbehör.
Sen blev det risgrynsgröt till efterrätt när tomten hade varit här och efter det blev det lite julklappsspel. Det är alltid kul!

Min mamma var tomte i år, trots mask och andra kläder under tomtedressen så gick inte barnen på det.
Det första den stora sa när hon såg tomten när hon ringde på dörren var det är ju mormor!
Haha!
Det går inte att lura dem små.

Men sen trodde de ändå att det var mormors syster som var tomtemor sen har de inte nämnt mer.

På kvällen när alla hade åkt och vi hade röjt undan det värsta så var det dax för våra julklappar att komma fram.
Eftersom vi skulle fira jul hemma med makens styvfar och lillasyster så la vi fram klapparna under granen.
Jag gjorde små fotspår precis som förra året.

Tomten hoppar ner i kaminen, går till granen lägger klapparna där och går tillbaka.


På morgonen när vi gick upp, gick barnen och skulle kolla på TV, vi gick in i badrummet och skulle klä på oss, då kommer den stora vrålande!

-TOMTEN HAR VARIT HÄR! TOMTEN HAR VARIT HÄR!!!!!!!!!!!!!!

Hon var helt lyrisk när hon såg tomtens fotspår och att han lagt klappar under granen.

Det går hon fortfarande på i alla fall.

Glad för klapparna blev hon också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar