MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 13 december 2012

Trevlig Lucia!

Så var det Lucia dagens morgon och då menar jag morgon, fick ju gå upp i ottan i dag.
6,30 ringde klockan, på tok för tidigt för en höggravid mamma som fått för lite sömn på natten för att en viss lite dotter har vrålat efter Välling sen 3,45!

I går kväll fick det ju fixas och donas, Lucia klänningar skulle läggas upp och de fick ju inte vara allt för skrynkliga, röda band skulle klippas och batterier skulle i Luciakronorna.
Phu!
Men allt låg framme och var klart.

Så det var bara upp och hoppa!

Ingen frukost skulle de ha men jag fick i de lite välling innan vi skulle iväg.

Sen började det, Luciakronan skulle inte på för det gjorde ont i huvudet på den stora och då gör det ju automatiskt ont i huvudet på den lilla också!

Den lilla fick till slut på sig en Luciakrona i tyg och vi tog med den storas, hade jag tänkt efter så hade jag köpt lite glitter så kunde hon vara tärna i stället, men det hade jag så klart inte. 
Jag vet att vi har här hemma någon stans på vinden, men jag är inte så intresserad av att börja leta efter det kl 07,20 på morgonen. När man precis ska köra.

Och så iväg, kallt som bara den var det -15 grader hade vi, barnen skulle ju varken ha mössa eller jackan knäppt, man ska väl vara glad att de tog jackan på sig över huvud taget!

När vi kom fram så var där så mycket bilar eftersom Dagis hade Lucia ihop med skolan, så alla skulle ju dit och titta och även typ allas mormor och morfar!

Men till slut hittade jag en parkering långt borta.

Brrr, så kallt det var, barnen började, det är kallt, kan du bära mig?
Eh, nä, jag är höggravid med foglossning, ni får snällt gå själv.

In på dagis och då såg den stora fler barn som hade lucia krona på sig så då skulle hon ha den på.

Jag gick och satte mig och frös.
Fy, vad där var kallt även inne!
De hade problem med värmen just i dag så där var lite kyligt!

Till slut kom de, hela skolan först med Lucian först, hon hade riktiga ljus i sin krona, så fint, så fint!
Sen kom dagis!
Alla var så söta, min stora kom utan Luciakronan på huvudet men det gick bra ändå.

Efter Luciatåget var det lite fika.

Sen bar det iväg hem igen.

Tyvärr kommer det inga bilder från själva tåget för man fick inte lägga ut dem på nätet, finns föräldrar som inte vill ha bilder på sina barn på nätet och det ska man ju så klart acceptera.

Så ni får hålla tillgodo med ett kort som togs när vi kom hem!

Ha en trevlig Lucia alla där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar