MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

fredag 4 januari 2013

Gott nytt år! Del 2!

Efter lite vila och pyssel var det dax.

Stax efter lunch ställde jag mig och gjorde efterrätten som vi skulle ha på kvällen.
Det blev vit och mörk chokladmousse!

Blev massor, gjorde till åtta personer men hade nog räckt till 12 bara av smeten.

Vid fem tiden begav vi oss av mot Graves.

Vi lagade maten ihop och hade en väldigt trevlig kväll.

Barnen lekte bra och inga utbrott skedde, de klarade till och med att vara vakna till efter midnatt.

Middagen blev fläskfilé med potatisgratäng och grönpeppar sås. Vi hade även vitlöksbröd till.
Gott som bara den.

Sen blev det ju efterrätt, fast jag inte gjorde av all smet så blev det väldigt mycket, den var väldigt mättande, ingen orkade äta upp de.
Så jag hade ett recept till 8 personer men det hade varit lagom till 16.
Vi hade kallrörda hallon till.
Gott var det ju förstås men när ingen orkar äta upp så är det lite mycket.

Sen satt vi mest och pratade och barnen lekte.

Strax efter 22 var barnen i upplösningstillstånd och undrade när raketerna kom, så männen gick gå ut och fyra av en liten för att få dem att lugna sig.

Sen klarade de sig till midnatt, jag är faktiskt imponerad att alla orkade hålla sig vakna och ingen fick några utbrott.
Men vår stora fick ett när vi skulle åka hem, för då orkade hon inte mer.
Jag tror att de båda sov innan vi ens kommit ut på vägen.

Sen var det bara att lägga dem i sängen när vi kom hem, men de sov lite oroligt, men det hade väl varit lite mycket intryck under kvällen.
De gick upp vid nio tiden så det var trötta nästan hela dagen.

SÅ GOTT NYTT ÅR på er alla!

Hoppas 2013 blir bättre än 2012 har varit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar