MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

söndag 6 januari 2013

Trevlig lördag!

I går när vi vaknade så var det fint väder.
Solen sken och det var klart och kallt.

Vi skulle träffa några vänner och deras son för att leka, men jag tyckte det var bättre vi åkte någonstans så barnen fick vara ute.
Det känns som om vi inte har varit ute sen innan jul.

Så vi pratade med de andra, packade ihop våra saker och begav oss mot hembygdsparken i Ängelholm.
Det var mer än vi som passade på att vara ute och leka.
Efter några timmars lek så gick vi in i våffelstugan och fikade.
Det var rätt fuktigt ute så det blev lite kallt.
Men det var mysigt.

På vägen hem stannade vi till vid en klädbutik för barnen behövde lite nya tights, de använder det mycket, jag tycker det är smidigt när det är kallt för det är lätt och smidigt att ha under tjockare kläder på tex dagis.
Det blir inte så knöligt som om man har mysbyxor och sen ska ha flees underställ över.
Barnen hade somnat så jag ilade in och köpte tre nya par var till dem.
Smidigt när de har tag tre betala för två.

De har haft många tights innan men de börjar gå i sönder så det behövdes.

Vi körde bara hem och lastade av sakerna och klädde av oss de tjocka kläderna.
Jag fick dock föna mitt hår, tvättade håret innan vi körde och sex timmar senare så var det inte riktigt torrt ännu så jag fick plocka fram fönen.
Sen körde vi hem till familjen vi varit iväg med på dagen.

Vi beställde lite mat och hade en mysig kväll, bara satt och pratade och barnen lekte och tittade på film.

Strax innan nio började jag bli trött och få ont i ryggen så då var det dax att åka hem.
Precis lagom så kissade den stora dottern ner sig också så då passade det ännu bättre.

Vi hade inga extra kläder med oss så hon fick låna ett par kalsonger och ett par byxor där vi var så hon slapp åka hem utan kläder.
Tack för det säger vi och förlåt för kisset på golvet!

I dag blir det nog mest hemma mys, vädret är ju grått och trist.

Är ni nyfikna så kan ni gå tillbaka till dagens datum 2012 och se vad som hände, ingen trevlig dag för vår del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar