MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 31 januari 2013

Vägning!

I går var det dax för vägning igen!
Alltid lika spännande men samtidigt lite ångestladdat!

Tänk om hon inte fått i sig någon mat, tänk om hon inte gått upp!!????
Samtidigt är det ju tur att de vägs så ofta så man har en chans att rätta till det om det inte skulle funka.

Jag har ju gått in för det här med amningen denna gången och vill verkligen att det ska funka, men så klart inte till varje pris.
Räcker inte maten till henne så ska hon ju så klart inte svälta för att man TVUNGET ska amma utan då blir det ersättning.

I går vägde hon 2800g en viktuppgång på 135g på en vecka.
Det var helt klart godkänt men de hade önskat att hon tagit ett litet skutt uppåt eftersom hon tappade så mycket i vikt i början.
Vi får se nästa vecka hur det har gått då.

Sköterskan sa att om jag ville så kunde jag ge ersättning till natten så kanske hon inte behövde snutta så om nätterna.
Men jag sa att om det inte behövs så vill jag helst inte det!

Men jag tänker ju inte låta henne svälta heller, så behövs det så är det klart att hon ska få.

Men jag känner att antingen ammar jag helt eller så ger jag ersättning, jag tänker inte hålla på med båda, det orkar jag inte.
Det tar ju rätt mycket tid det här med amningen, helst när man har två barn till, man sitter ju fast jävligt mycket i soffan.

Så visst på så sätt hade det varit praktiskt med ersättning, för då kan även maken ge, men nu vill jag ge detta ett med amningen ett försök.
Så vi får se hur det har gått nästa vecka när det är tid för vägning igen.

Då kommer väl dommen om vilket det blir, antingen fortsätter jag eller så går vi över till ersättning.

Håll tummarna att det funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar