MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 23 oktober 2013

Djävulen!

Nu lagom till Halloween har jag funderat lite.
Undra om mellersta dottern är besatt?
Hon får en sån elak blick i bland och då kommer de fula orden ut hennes mun.



När de bråkar, hon och storasyster, så kan man höra:
-Jag ska skära halsen av dig!
-Jag ska döda dig!

Eh, VA!!???

Vem har lärt dig säga så, frågar man då.
-Jag själv, svarar hon alltid.

I dag sa hon:
-Din skitstövel!
-Vem säger så?
-Ronjas pappa, svara hon då.
Jo, det gör han ju, så där kunde jag inte säga något.

Men alla de andra orden, var kommer de ifrån?
-Jag ska slå dig i magen när du sover!

Det låter inte så kul när det kommer ur en tre årings mun.

Var tvungen att fråga på dagis i dag om hon säger så där också, men det gör hon tydligen inte.
Men när jag berättade vad hon sa så kunde de känna igen fraserna från barnen på skolan, när de brottas.

Hoppas de slutar med sånt eller brottas någon annan stans där inte de små barnen hör dem.

Det är väl tur att hon inte vet vad det betyder det hon säger.

Men den där blicken hon får, min söta lilla flicka, hon blir helt galen.

Men det går kanske över efter Halloween!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar