MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 24 oktober 2013

Håll dig!

En gång läste jag ett reportage i en tidning om att man inte skulle åka och handla med barnen om man hade tre stycken.
Jag och även en bekant som också har tre barn förstod inte riktigt problemet.

Reportaget innehöll en planering hur man skulle få till det för att slippa handla med barnen.

Vi ansåg båda att allt handlar om vad barnen är vana vid. Alla har ju inget val än att ta med sig barnen.
Jag menar ska jag gå här hemma med tre rastlösa barn och vänta på att maken kommer hem så jag kan åka och handla på kvällen när alla andra också handlar.
Jag tycker det är bättre att åka så får barnen en liten utflykt samtidigt som det är handlat och klart när maken kommer hem.
Så kan vi ha kvällen ihop i stället.

I dag skulle äldsta dottern till en kompis och leka på eftermiddagen.

Hon väntade och längtade på att få åka, så vi passade på att åka till affären innan så kunde jag lämna henne på vägen hem.
Tiden gick lite fortare för henne och vi fick gjort något åt EKOT i kylskåpet.

Jag frågade om det var någon som skulle kissa innan vi åkte och det skulle de inte.
När vi kom till köttavdelningen så säger mellersta dottern. (Vem annars)
-Mamma, jag är kissig.
-Ja, nu får du hålla dig, eftersom jag frågade innan om någon skulle kissa och då skulle du inte.
Jag vägrar ställa vagnen gå ut med alla tre barnen för att du ska kissa.
Håll dig!

Sen kom det lite, jag kissar på mig, jag förväntade mig nästan att hon skulle göra det, men hon höll sig.

Hon rev dock en sån där plast list som prislapparna sitter på, men jag sa till i kassan, vi la den fint på golvet så länge.

När vi kom ut och kom till toan så tittade hon in och sa, jag ska inte kissa på den toan.
Haha!
Hon är hopplös, vill nästan aldrig kissa på andras toaletter.

Är de smutsiga så vägrar hon gå.

En gång när vi var hon en väninna som har brunt porslin på sin ena toa, så sa hon, jag vill inte kissa där, det är BAJS!!

Haha.

Men hon höll sig faktiskt hela vägen hem, hon somnade i bilen så hon fick sova en stund sen blev det toa direkt.

Duktig hon var.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar