MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

fredag 10 juni 2011

Jobbig mamma!

Jag är en sån där jobbig mamma!

I dag kom nämligen samma fråga på dagis som jag fick ungefär vid samma tid förra året.

Eftersom Julie är här 15 timmar i veckan så kanske du kan tänka dig att ha henne hemma v 31 också (dagis är stängt v28, 29 och 30).
Så behöver vi inte sätta in extra personal och föreningen sparar pengar.

Nej!

Jag betalar för min plats och hon ska vara hemma 5 veckor i sommar så jag tror att hon behöver komma hit och leka av sig.
Dessutom är inte maken ledig mer än 2 veckor så jag är ensam och då blir det inte så mycket lek och stoj som om man är två.

Sen är det ju som så att man är bara berättigad till 3 veckors sammanhållen ledighet mitt i sommaren så då ska ni inte bevilja mer om ni inte kan täcka det personal mäsigt.

Jag vet att jag är en sån där jobbig mamma sa jag sen.
Det är ok svarade hon vi fixar det, tänkte bara fråga.

Haha!

Ja missförstå mig inte nu, det handlar inte om att jag inte vill ha mina barn hemma men jag tror att de behöver komma och leka med sina vänner och aktiveras på ett annat sätt än vad jag kan här hemma.

Den lilla är äntligen feber fri i dag men trött, och vill inte äta man får truga i henne flaskan för att hon ska få i sig något, förhoppningsvis blir det bättre under dagen.

1 kommentar:

  1. hahaha du är för jäkla bra Veronica!!!!! Melie ska va hemma 8 v isommar, dagmamman och fritte har inte sem sammtidigt. Hmmmm mycke aktiviteter får det bli och hoppas på fint väder.

    SvaraRadera