MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 7 juni 2011

Lång helg!

Ja det har ju varit långhelg för många.
Ja, inte för oss då maken har jobbat fredag och måndag.
Men jag är ju van.
Ibland känns det som om han bor på sitt jobb.
Jaja!

I fredags var det hett, på eftermiddagen åkte jag och Carro (ja, vi hade hennes minsting med oss men han var så snäll så han räknas inte) till Våxtorps marknad.

Hett som bara den men lagom med folk så det var trevligt.
Det enda jag köpte var en ask men stekt inlagd sill!
Haha!
Jo det är sant, jag gillar det.
Sen på kvällen så var vi här och grillade, barnen leker bra så det är kul.
Det var trevligt!

I lördags fortsatte det underbara vädret så vi fyllde polen till barnen och sen var vi ute hela dagen, barnen trivdes som bara den.

Vi högg ner lite träd, eller vi och vi, ja inte jag utan maken och jag assisterade.
Två stora träd åkte och tomten ser helt annorlunda ut.
Sen sågade jag ner några tunna grenar från ett träd som växer i häcken och det trädet ska inte vara där så väck åkte det.

I söndags fick vi besök från familjen Grave (hoppas det är ok att jag skriver ut ert namn)!
Vi ska på en tripp till Vimmerby i sommar så vi planerade resan och bestämde när vi skulle åka och liknande.
Vi grillade samtidigt och åt gott så det var mycket trevligt!!
Ska bli en rolig resa.

Sen i går så jobbade maken på förmiddagen på eftermiddagen åkte vi till en lekplats i Halmstad. En Pippi Långstrump inspirerad lekplats, men jag blev lite besviken där var inte så mycket, en liten lekplats.
Lilla gubben var där och skeppet Hoppetossa sen var där en gungställning och en klätterställning sen var det slut!
Men dottern gillade det så det är huvudsaken.

Det har varit en skön helg men varmt.
I natt åksade det ju lite.
Haha!
Ja man kan inte kalla det lite för det var så tak och fönster skakade och blixten kom på löpande band samtidigt som åskan, inte svalkade det av heller så det gjorde ju ingen nytta.

Det är lite jobbigt att sova när det är 27 grader inne.
Men men det är bara att vänja sig sommaren har ju bara börjat!

Den lilla hönan var hur gnällig som helst i går, jag tänkte inte mer på det men på kvällen var hon värre än vanligt så jag tog tempen på henne 38,0!
Oj, då!
I dag har hon legat runt 39, inte sover hon mer för det!

Vi får väl se hur det går i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar