MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 28 juni 2011

Projekt häck!

Vi har startat projekt häck!

Vi har en gigantisk häck ut mot vägen, först något som jag inte vet vad det är och i det växer det två gamla äppelträd, sen kommer en övervuxen syren häck och sen lite till av den där som vi inte vet vad det är, sen kommer en stackars troll hassel och sen ännu mer av den där som vi inte vet vad det är.

Många turer om hur vi ska göra med den där häcken har det varit.
Ska vi riva upp allt, plantera nytt? sätta staket?
Ja vi har inte bestämt oss.

Men nu har vi beslutat att vi ska börja med att röja upp i häcken och se om vi kan få iordning den så kanske vi slipper slita upp den och plantera nytt och då sparar vi en massa pengar.
Så där har vi börjat!

Så vi har klippt och grävt och huggit och hållt på.
Men äntligen börjar det likna något.
Vi ser ut och andra ser in.

Jag hoppas det blir bra när det är klart.

Rötter och liknande ska upp också men där får vi ta lite i taget.

Jag fick en förfärlig pollen allergi i går så jag var tyvärr tvungen att gå in efter middag.
Det är inte så kul att sitta här inne och titta ut på det fina vädret, ögonen kliade så att jag höll på att bli tokig och inga av mina mediciner hjälpte.

Fick ringa vårdcentralen, en jätte smart sköterska svarade.
Hon sa:
-Ja du får ju försöka låta bli att klia. AFAN!!!! Tror du det är lätt eller?`
-Du kan ju prova ta på solglasögon. Tror du det hjälper när jag har vanliga glasögon alltid?
Idiot!!!
Kom med fler smarta kommentarer så man undrar ju!

Till slut fick jag en telefon tid till dr men hon visste inte när, hon sa bara han kommer ringa under dagen.

När kl var 15 var jag i upplössningstillstånd så jag tog en Tavegyl som jag hittade att jag hade.
Kl 17 ringde dr.
Tackar!
Fick nya tabletter och nya ögondroppar hoppas bara de hjälper.

Så sa han när jag berättade om Tavegylen att det kan jag ta när det krisar men man kan bli lite trött.
Äh, det går nog bra sa jag som inte kände något........då!

Kl 19,30 låg jag helt utslagen på soffan och kunde knappt öppna ögonen av trötthet.
Maken fick lägga barnen för det gick bara inte att väcka mig.

Haha!!

Jaja, ögonen slutade klia i alla fall det är alltid något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar