MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

söndag 12 juni 2011

Lilla hönan!



Så här fin är den lilla hönan nu!
Fick bli ett besök på jourcentralen i fredags kväll men då var inte prickarna så farliga som de är nu.

Hon ville inte äta och var alldeles "fluffig" om ögonen och så dessa prickar så jag kände att någon måste titta på henne.













Han klämde och kände och sen tittade han henne i halsen och sa:
-Ja, jag förstår att hon inte vill äta!
Hon är jätte svullen om mandlarna och stora vita prickar på dem och i halsen!

Jaha, det var ju det jag misstänkte!
Jag ville att de skulle tittat på henne på vårdcentralen i morse för jag misstänkte en halsfluss men de tyckte inte vi behövde komma för att hon inte hade feber längre.









Så det var en halsfluss men "tyvärr" virus utlöst så den går inte att behandla, man kunde ge Panodil eller Ipren innan måltid för att hon inte skulle ha så ont i halsen när hon åt.

Prickarna ska bero på viruset, jag läste att hos barn som får virusutlöst halsfluss så kan de få utslag.
Ska tydligen vara ett sätt för kroppen att stöta ut viruset!

Prickarna har lindrats lite i dag men hon vill fortfarande inte äta, ska skriva upp vad hon får i sig i dag och så får jag se hur mycket det blir, i går fick hon nog bara i sig ca 300-400 ml ersättning på hela dagen.

Om hon fortfarande inte vill äta i morgon så får jag ringa vårdcentralen igen för hon måste ju få något i sig.

Vuxna som får det får en form av bedövning att gurgla så man inte känner så mycket i halsen när man äter men det kan man ju inte ge en sån liten för hon hade ju svalt det och det är kanske inte så bra.


Vi får väl se hur det går.
Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar