MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 11 juni 2014

Ännu värre!

Mitt uppe i detta så vänds hela livet upp och ner!

Jag sitter på jobbet en lördags kväll, det var många i personalen som var sjuka för det gick maginfluensa.
Så vi var ont om folk (ja, vi var ju så många vi skulle men det var dubbelpass och personal på övertid inne).

Vi har beställt mat och har precis dukat så vi kan ha lite helg stämning, kolla lite snabbt på fb och ser då inlägg på min mans brors fb sida.
Då står:
-Det är ofattbart,
-Vila i frid
osv.

Min första tanke var, ni är ju sjuka i huvudet (han hade en mycket sjuk humor och skulle mycket väl kunna göra något sånt).
Men sen får jag ändå en konstig sida, ska precis ringa hem och fråga om maken vet något, när telefonen ringer på jobbet.

Det är min man som ringer, han har aldrig ringt dit och han skulle inte ringa om det inte var något viktigt.

Han berättar att J har varit med om en fyrhjulings olycka och dött.

Huvudet blir bara helt tomt, man fattar inget och inget går in.

Först säger han att jag inte behöver komma hem men jag hör att han inte mår bra,
Tänk själva att få detta besked och sitta själv hemma med tre små barn som inte förstår vad som hänt.

Jag tänker att jag får ju vara kvar på jobbet men det går inte, huvudet fungerar inte och tårarna bara rinner.
Så mina fina kolleger täcker upp för mig så jag kan gå hem.
Som tur var gick en sjuksköterska som undersköterska den kvällen så hon tog över mina patienter och sen hjälptes de åt med undersköterskans uppgifter.

Så jag fick bege mig hem.

Det var en mycket konstig tid för oss, allt blev som ett stort svart hål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar