MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

lördag 21 juni 2014

Glad midsommar!

I går var det midsommarafton!
Vi hade en lugn dag med familjen.
På förmiddagen var jag och de stora och dansade runt stången i Laholm.
Alltid kul och jag tror att barnen tyckte det var mysigt, för det är ju det som vi vill ha, en riktigt mysig dag med familjen.
Sen blev det så klart jordgubbar med mjölk och grädde till lunch.

På eftermiddagen när den lilla hade sovit färdigt så begav vi oss mot Veinge, grannbyn.
Där var det också dans runt stången, här var det inte folkdans utan det var en privat person som tagit ut sina högtalare och förstärkare, sen spelade han gitarr och massor av folk dansade på en gröning mitt i ett villaområde.

Vi blev tipsade om detta av en kompis till maken, han och hans barn var där.
Där var det riktigt mysigt precis som midsommar ska vara, massor av barn och bus!

En midsommarstång fans det och vi dansade även där.

Här stannade vi en stund och sen var det dax att åka hem för att äta.

Det blev grillad ryggbiff med hemmagjord potatissallad, majskolv (eller majskorv som barnen säger) och grönsallad.

Det var en mysig dag och kväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar