MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

fredag 13 juni 2014

Dietist

Ett första besök hos dietisten gjordes i mitten av Maj.
Jag hade redan vid läkar besöket registrerat vad lilla Alma ätit under 4 veckors tid, så dessa papper hade vidarebefordrats till dietisten.

Hon hade räknat ut att hon fick i sig i snitt 600 kcal per dag, vid hennes vikt bör hon få i sig mista 860 kcal per dag för att det ska gå jämnt upp. Detta lyckas hon alltså inte med.

Hon är helt ointresserad av mat, bryr sig inte och har aldrig varit intresserad, vid tidpunkten av dietist besöket åt hon bara purre av dillkött, sås och potatis mos. Köttfärssås och potatis mos, välling och smoothie som jag gör på banan, jordgubb, hallon och näringsdryck för barn som jag fått utskrivet till henne via BVC.

Det är det enda.

Dietisten tyckte vi skulle försöka få henne att äta mat, så vi ska sluta med purre, bara en flaska välling per dag och en smoothie per dag.

Detta skulle göras för att hon ska bli hungrig och lära sig äta riktig mat.

Vi ska försöka detta fram till nästa besök i mitten av Julie, då ska vi träffas igen för att diskutera hur vi går vidare och även hur vi gör när hon ska börja på dagis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar