MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

lördag 21 juni 2014

Skogen!

I dag har vi fixat här inne, fortsatt rensa vid andra entrén där hunden ska ha sitt.
Det börjar bli klart, en hylla som ska torkas av och golvet som ska dammsugas kvar bara.

Efter lunch så packade vi ihop fika och begav oss på en tur.
Det slutade i ett naturreservat på Hallandsåsen.

Det har regnat hela dagen och det regnade lite när vi kom dit, men vi gick ändå.

Det slutade regna efter ett tag.

Det blev en lite längre runda än vad vi först tänkt.
3,8 km upp och ner över stock och sten.
Undrar varför det känns så långt när man går i en sån terräng?

Vi stannade halvvägs och fikade, barnen knatade på bra men mot slutet tyckte de att det var jobbigt och det förstår man ju.
Annars knatade de små benen på bra.

Hunden var som galen och sprang i backarna som om hon aldrig varit utomhus tidigare, härligt att se henne så.

Men mot slutet var även hon lite trött, hon brukar inte ta så långa promenader och framför allt inte i sån terräng.

Vi var ute i nästan 2 timmar så vi var alla lite trötta nu i kväll.
För att trotsa sommaren hade jag gjort egen Rissi frutti, alltså risgrynsgröt (men det sa jag inte till barnen).
De åt och var glada.

Ja, inte den lilla då, för hon äter fortfarande inget.
Är inne i en period när hon inte äter något alls.
Tuggar på några korvbitar eller majskorn, men sen när hon tuggat klart så åker de ut lika fort som de kom in.
Tycker det är jobbigt, kan hon inte bara börja äta lite i alla fall.

Hon ska vägas i början av nästa månad, ska bli spännande att se hur mycket hon väger nu, ev har hon växt lite på längden men jag tror inte hon har gått upp så mycket.

Men vad ska man göra mer än att erbjuda henne mat.

Det värsta jag tycker nu är att hon verkar vara hungrig, sen tar hon några skedar och sen är det bra.

Sista tiden har hon varit otroligt gnällig, men det kan ju vara vad som helst, ålder, tänder eller något annat. Bara det inte är hunger men det vet vi ju inte eftersom hon inte pratar.

Men hade hon varit hungrig så hade hon väl ätit något kan man ju tycka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar