MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 16 juni 2014

Inget

Ja, vad har annars hänt.
4 åringen har varit på kontroll, hon blev godkänd ´.
Ett syntest som skulle göras om när hon var 5 bara, de visste inte om hon såg dåligt eller om hon bara inte brydde sig.

För två veckor sen var vi och träffade en arbetskamrat och hennes barn som hade vattenkoppor, här är det bara Alma kvar som inte haft det. Hade varit skönt att ha det gjort innan man börjar jobba helt. Man måste ju vara hemma så länge när de har det.
Så nu väntar vi bara och ser om hon får det.

I Fredags var jag och firade min brors yngsta dotter som slutade 9:e klass, mysigt med lite fika.
Jag, barnen och hunden var det.

Maken var på urnsättning med familjen.
Så vi åkte på var sitt håll.

När jag kom hem så regnade det rätt kraftigt, men in kom vi.
När vi hade ätit middag och satte oss i soffan, så var det fint väder igen, solen sken.
Man kunde se lite att molnen började bli lite mörka men inget annat.
Så plötsligt helt utan förvarning så hör man åskan, samtidigt slår blixten ner i huset så hela huset riste!

Fy vad jag blev rädd, jag har aldrig varit med om något sånt.
Strömmen gick, hunden blev tokig och började skälla, för hon visste klart inte vad det var.
Barnen blev ledsna för de var rädda.

Där stod jag med tårarna brännande innanför ögonlocken och gråten i halsen och ska trösta dem utan att cisa hur rädd jag var.
Jag ringde maken, frågade om de hade ätit och fikat klart efter det de skulle iväg på.
De var klara, så jag förklarade vad som hänt och frågade om han inte kunde komma hem.

Det gjorde han.

Sen gick jag runt och tittade allt såg ok ut, såg att jordfelsbrytaren slagit ut, så jag slog upp den och då kom strömmen tillbaka.

Jag fick även springa ett varv runt huset i ösregn för att se så det inte brann någon stans, men allt såg fint ut.

Men dator, rautor och TV stängdes av så länge, tills jag var säker på att det inte kom mer åska.

Allt verkar ha klarat sig i huset, konstigt nog men ibland ska man ha tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar