MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 6 februari 2013

Emil i Lönneberga!

Den mellersta dottern är som Emil i Lönneberga!

Hon petar på allt, allt måste delas på så man kan kolla vad som finns inne i.
Ops! Det gick visst sönder, men det bryr hon sig inte om, hon fick ju se vad som var inne i.

Hon ska peta, känna och klämma på allt. Ev också smaka!

I går tog det priset!
Den stora var på simskolan med sin pappa.
Jag passade på att förberedda middagen medan den lille sov i bärselen.
Det gäller ju att vara effektiv.

Mellanbarnet lekte i köket under tiden, var framme och petade på korven som skulle vara i korvgrytan.
Sen hör jag bakom mig:
-Hjälp, Hjälp, jag sitter fast!!!!
När jag då vänder mig om har ungen stoppat in huvudet i kattställningen.¨
Vi har en kattställning med en "koja" i botten som är fyrkantig med ett runt hål för katterna att gå in i.

Där har ungen stoppat in huvudet och sitter fast!!!!

Herre gud!!!
Det tog ett tag innan jag fick loss henne, hon är ju inte så samarbetsvillig heller, hon stretade emot och man hörde paniken i hennes röst!

Som tur var fick jag loss henne till slut!!

Undrar vad hon kommer hitta på nästa gång!

2 kommentarer:

  1. Hahaha ja du den lilla damen har en blick full av bus❤

    SvaraRadera
  2. Haha... Jag tänkt dirket på när Emil stoppade huvudet i skålen med blåbärsoppa hos den gamla tanten!! Verkar va en liten buse den där Thea!

    SvaraRadera