MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 27 februari 2013

In i dimman!

Vaknar till en väldig dimmig morgon.
Vädret som var väldigt vårligt i går, men det lättar kanske under dagen.
Kallt var det också -4 grader vid nio när jag körde barnen till dagis.

Det får gärna bli lite vår nu, bort med snön och isen som är kvar och mer sol.
Ja, jag vet det kommer så småningom, men det är så mycket lättare när det är fint väder.

Amningen går bra trots såret, men jag har svårt att ligga och amma, men jag orkar inte sätta mig upp om nätterna eftersom det tar ca 30 minuter för henne att äta.
I natt tog hon ett tag som gjorde vansinnigt ont, så jag fick stoppa in ett finger i munnen på henne för att få henne att släppa taget.
Då ser jag hur blodet rinner ur såret på bröstvårtan!

Nice!!

Urskönt, NOT!
Så det fick bli amningsnapp på.
Problemet med den är att hon inte tömmer bröstet ordentligt så jag får stora knutor i brösten, men jag får väl överleva det om nätterna och så får hon äta utan på dagarna.

Ska ju få svar från odlingen i morgon, om det visar något eller ej.

Barnmorskan på amningsmott frågade om jag åt mycket sött.
Nej då! Inte alls! ;)
Jo, det gör jag ju.

Då sa hon att man har större risk att få svamp om man äter mycket sött.

Så nu får det verkligen bli en riktig skärpning!!!

Just nu sover lillan i vagnen, jag ska kasta i mig lite frukost för jag han inte det innan barnen skulle iväg till dagis.
Sen tänkte jag ge mig ut på min första riktiga promenad med vagnen sen hon föddes.
Har bara blivit korta sträckor där vi haft ett mål, tex amningsmott, öron-näsa hals och andra besök vi gjort.
Men nu tänkte jag komma igång med promenaderna.

Dimman ligger tät så om jag inte hämtat barnen i em så kan ni börja leta på vägen mot Tjärby kyrka om jag irrat bort mig i dimman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar