MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 13 februari 2013

Sjuk!

Då är det min tur att bli sjuk!
Barnen har ju varit sjuka båda två, den stora började i torsdags och den mellersta blev sjuk i söndags.

Så det var ju inte mycket annat att vänta.

I natt vaknade jag och frös, riktig frossa hade jag.
Jag fick väcka maken så han fick dela med sig av sitt täcke och sin kroppsvärma, trots det tog det ett tag innan jag blev varm.
Lite svårt när man sover med ena armen och ena bröstet utanför täcket också.

Men jag hade ingen feber.

I morse vaknade jag med världens huvudvärk, förkyld och kände mig risig, även ont i magen hade jag.

Frukosten fick vänta, kände mig inte hungrig.
Så upp med barnen som skulle iväg till dagis för första gången sen i torsdags (då jag fick hämta dem).
Frukost, kläder, borsta tänderna och iväg.

Sen var det tid för vägning av lilla hönan.
Hon är i dag en månad och två dagar gammal.
I dag vägde hon 3075g en viktuppgång på 165g på en vecka, helt klart godkänt.
Nu har hon äntligen passerat 3kg och väger snart som en normal stor nyfödd.

Hon hade även växt 1,5 cm på två veckor så nu var hon 50,5cm lång.

Egentligen är det bara vägning var annan veckan nu när hon är en månad, men vi kom överens om att hon ska vägas en gång i veckan ett tag till för säkerhets skull.
Hon har ju inte gått upp jätte fort så för att vara på den säkra sidan gör vi så ett tag.

Sen var det dax att åka hem och äta lite frukost.
Känner mig fortfarande risig, frusen och tung i huvudet, så när lillhönan somnat i bärselen passade jag på att sova en timme i soffan med bärselen på bröstet.
Jag hade behövt ett par timmar till kände jag när klockan ringde och det var dax att vakna.

Lillan skulle ju hinna äta också innan det var tid att köra och hämta de stora på dagis, klart hon äter ju aldrig så fort och när man ska iväg så äter hon ännu långsammare så jag blir ofta sen till dagis.
Men vad ska jag göra, jag kan ju inte slita loss henne från bröstet.

Men i dag var jag bara några minuter sen.

Hoppas jag känner mig piggare i morgon, inte kul att vara sjuk och vara ensam hemma med alla tre, eftersom de stora inte har dagis tid i morgon.
Vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar