MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 7 februari 2013

NEJ!

Såja, då var influensan här.
Tack och lov inte maginfluensan!

I natt har båda de stora hostat har jag hört.
Tidigt i morse kom den största och var ledsen, hon hostade, jämrade sig och mådde inte riktigt bra.
Men hon ville till dagis ändå.

Så de åkte dit hon var rätt pigg när jag lämnade.

Jag åkte hem och började uppdatera mobilen så när den gick igång så var där ett meddelande på telefon svararen.
Då var det från dagis.

Julie mådde inte riktigt bra och ville åka hem.
Jag ringde dit och det var hon som svarade.

Hon var jätte ledsen och sa:
-Mamma jag vill hem, jag har jätte ont i huvudet!!!

Jag körde med en gång.

Stackars liten hon satt och tittade ut genom fönstret med tårarna rinnande längst kinderna när jag kom, hon var alldeles blek och mat.

Så på med kläder, in och hämta mellan barnet på hennes avdelning och så hem.
Lunch hade jag ju inte planerat eftersom de skulle äta på dagis så det fick bli lite fil.

Den stora drack bara lite, kände på henne och hon var jätte varm.
Fram med tempen 39 grader!
Inte konstigt att hon hade ont i huvudet.

Hon skulle haft en kompis med sig hem från dagis men det fick ju ställas in, har bokat in en ny dag, så jag hoppas inga fler blir sjuka.

Frågan är nu bara hur ska jag kunna skydda den minsta mot detta eländiga virus?
Jag vet att det inte kommer att gå, men fram med spriten, de får inte röra när de inte tvättat och spritat sig.
De får också försöka hosta åt ett annat håll, inte för att det är så lätt att komma ihåg när man är 2,5 år.

Jaja, håll tummarna att hon klarar sig och att de andra blir friska snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar