MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

fredag 1 februari 2013

Extra vägning!

I går gick tankarna mycket åt det där med amningen, tänk om hon inte får i sig vad hon behöver osv.
Ska jag fortsätta eller inte.
Man vill ju veta, man är ju väldigt låst hemma när man ammar, mycket som blir lättare om man ger ersättning.
Man kan ju åka hemifrån och handla tex för då kan ju maken också ge henne mat.

Så jag ringde BVC och frågade om de kunde väga henne som tex i dag, tyvärr hade de ingen tid.

Så frågade hon om jag kunde komma som i går, men jag hade ingen bil hemma så det blev lite svårt.
Hade alla tre barnen hemma också.

Så sa BVC sköterskan att hon kunde komma in om när hon körde hem, hon körde ändå här förbi när hon körde hem.
Så hon kom vid strax efter fyra.

Nu fick det bära eller brist och dommen skulle komma om jag skulle fortsätta amma eller ej.

Vägning: 2840!
Så hon hade gått upp 40g på en dag, hon hade tidigare haft ett snitt på 16g om dagen.
Så det var ju jätte bra.

Så då är det bara att kämpa på.
Skönt att veta, det lättade verkligen.

Nu ska jag bara försöka bli av med amningsnappen också, pratade med amningsmottagningen i går ang det.
Då hade jag ammat utan nästan en dag och var jätte öm på bröstvårtorna, så öm så man nästan profylax andas när hon skulle ta tag.
De tyckte inte jag skulle sluta så tvärt med den utan trappa ut, antingen ha den på var annan gång eller till och med amma med den på två gånger och en gång utan.

Så nu försöker vi det.
Hoppas det går att vara utan snart.

Håll tummarna för detta!

1 kommentar:

  1. Två små tips som du kanske hört förut... men om inte så kanske de kan hjälpa lite!
    Jag har själv haft problem med ömma böstvårtor... smeta på lanosinhsalva o efter några dagar va de över!
    Agnes har oxå väldiga problem med att öka i vikt allt från 20g till 80g på en vecka... så jag fick tipset att prova dricka kamomill te... resultatet blev 250gram på en vecka. Ny vägning på tisdag hoppas på bra resultat då med.
    Håller tummarna på goda resultat för er med!!

    SvaraRadera